J. J. naplója: Hogyan képzelem el a jövőmet?
Hosszú volt ez a mai nap! Suli, délután edzés. Vacsi előtt még tanulnom
kellene, de nem sok erőm van már rá. Ráadásul anyáék tuti rákérdeznek
megint, hogy eldöntöttem-e már, hol akarok tanulni az általános iskola után. Öcsi szerint a válasz egyszerű: sehol. Na igen, neki még van egy kis ideje gondolkodni, könnyen beszél. Nekem viszont már lassan ki kellene találni magam. Igaz, ez még csak a középiskola lesz, de azért jó lenne már tudni, hogy mit szeretnék felnőttként.
Persze, ez sem könnyű. Pedig mindenki segíteni akar. Nemcsak a szülők, de még a tanárok is. Ma például az osztályfőnök egy izgalmas játékot talált ki nekünk. El kellett képzelni az életünket 10 év múlva. Aki akarta
lerajzolhatta vagy lehetett írni is. Persze én kombináltam a kettőt.
Jó kis graffitit készítettem arról, hogy 10 év múlva lesz egy szép házam,
jó kis autóm. Addigra már saját családom lesz, de azért gyakran meglátogatom anyáékat. Na jó, Öcsit esetleg nem olyan gyakran…
Bár addigra talán ő is normálisabb lesz…
És persze oda kellett rajzolni azt is, hogy milyen munkát szeretnénk
felnőttként. Ezzel rendesen megkínlódtunk. Dóri persze tudta, hogy tanár akar lenni — náluk ez családi dolog. De nálunk? Apa állatorvos, anya meg könyvelő. A vért nem bírom, a matekból meg nem vagyok a legjobb.
Szóval ez nem nekem való. Úgyhogy az órán rajzoltam egy nagy
buborékot, és beleírtam: álommunka. A rajz egészen jó lett, meg is
dicsérte az osztályfőnök. Csak éppen ettől még nem tudom,
hogy mit szeretnék…
Hittanórán is megmutattuk a rajzainkat, mert a lelkésznőt tényleg
mindig érdekli, hogy mi van velünk. Azt mondta, hogy Istennek
terve van mindannyiunk életével, és azt szeretné, hogy boldog
jövőnk legyen. Ez igazán jól hangzott, egészen megnyugodtam tőle. Valószínűleg a közelben keresünk egy jó, református iskolát,
és oda megyek gimnáziumba. Aztán, ahogyan anya szokta
mondani: csak jön az ihlet… Végül is még van időm.
Gondold végig! Beszéljétek meg!
Tudod-e?
A Magyarországi Református Egyháznak 2016 szeptemberében 29 városban volt iskolája és óvodája. Ebből 60 gimnázium, középiskola vagy szakiskola. Ezekben az iskolákban a hitnek fontos szerepe van. Ugyanazokat a tantárgyakat tanulják, mint az állami iskolákban. Emellett az iskolában áhítatokkal, hittanórákkal, közös alkalmakkal segítik azt, hogy a tanulók és tanárok közösen megéljék az Istenbe vetett hitüket. A református iskolák térképét a következő oldalon találhatod.